مقالات مقالات .

مقالات

شيوه آموزش سخنوري و حرف زدن به كودك توسط مادر

آموزش صحبت كردن، فرآيندي است كه از بدو تولد كودك و با تجربه استفاده از اصوات مختلف توسط كودك آغاز مي ‎شود. معمولا تا 2 سالگي ، بيشتر كودكان واژگان زيادي آموخته و مي ‎توانند كلمات را به منظور ابراز نيازهاي خود بيان كنند. در اين قسمت از نمناك به ارائه روند مناسب آموزش سخنوري به كودك و راه هايي براي تشويق او به ارتباط برقرار كردن خواهيم پرداخت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۲:۳۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

بررسي شنوايي سنجي نوزادان

طبق مطالعات و تحقيق هاي كه پژوهشگران انجام دادند به اين نتيجه رسند,سن طلايي و حساس نوزادان براي بررسي شنوايي شش ماهگي است و پس از آن به درمان پرداخته شود.
در ادامه به بررسي بيشتر شنوايي سنجي كودكان ,تربيت شنوايي كودكان,گفتار درماني كودكان پرداخت مي شود.
بررسي شنوايي سنجي نوزادان 
معمولا تعدا زيادي از نوزادان زماني كه متولد مي شوند قادر به شنيدن صداهاي مختلف هستند,بعد از مدتي هم قادر به صحبت كردن با تقليد صداهاي مختلف, متاسفانه برخي از نوزادان اين اتفاق شيرين راتجربه نمي كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۷:۴۹ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

مراحل سني رشد حرف زدن كودك

اگرچه سرعت رشد زبان در كودكان ممكن است متغير باشد، اما بر اساس علم روانشناسي رشد كودكان، همه آن ها براي تكامل زبان خود بايد مراحل مشخصي را طي كنند كه از يك الگوي واحد پيروي كرده و در ميان همه كودكان مشترك است.

به اين معني كه كودكان به ترتيب خاصي، هر مرحله را پشت سر گذاشته و وارد مرحله بعد مي شوند و اين مراحل براي همه كودكان با هر نژاد و قوميت و جنسيتي يكسان خواهد بود. مراحل سني رشد حرف زدن كودك عبارت است از:


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۵:۰۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)